Моторни умения при децата Част 2

Home / Моторни умения при децата Част 2

Моторни умения  при децата – част 2.

 

 

Някои деца могат да имат проблеми с движенията,  за които се използват много мускули – като играта с топка или проблеми с по-леки движения – като оцветяването. Понякога проблемът не е в силата на детето , а в  координацията. Може да забележите, че детето ви изглежда по-несръчно от другите деца на неговата възраст.

Възможни причини: През повечето време лекарите не могат да открият специфична причина или диагноза за забавянията  в моторните умения на детето, но някои деца имат медицински проблеми, които причиняват проблеми с моториката  или влошават вече съществуващи проблеми.  Тези включват:

  1. Проблеми със зрението;
  2. Липса на мускулен контрол , наречено атаксия;
  3. Проблеми с планирането и автоматизирането на движения, наречено диспраксия;
  4. Мускулни заболявания;
  5. Церебрална парализа.

 

 

Какво можете да направите? При забавяне развитието на моториката, вашият педиатър може да предложи вие да окуражавате детето да се движи и да бъде по-активно вкъщи. Той може да се нуждае и от:

  • Физиотерапия за подпомагане детето с движенията, които се извършват с помощта на  много мускулни групи;
  • Насочена терапия за подобряване на двигателните умения или при проблеми с координацията;
  • Медикаменти или други лечения за третиране на мускулни болести

 

Моторни умения: Какво е нормално?

Децата обикновено стават по-силни и координирани с напредването на възрастта. Споделете с вашия лекар, ако детето не може да прави някое от, по-долу описаните, умения  за конкретната възраст или е загубило някои от вече придобитите:

 

 

ЛОГОПЕД Пловдив

2 години:

  1. Слиза и се качва по стълби, като се държи за парапет;
  2. Използва лъжица, за да се храни;
  3. Бяга, като използва цяло стъпало;
  4. Драска;
  5. Катери се по столове.

 

3-години:

  1. Запазва баланс и може да се качва и слиза по стълби;
  2. Върви напред, назад и страни;
  3. Стои и върви на пръсти;
  4. Играе с малки предмети;
  5. Използва двете страни на тялото си;
  6. Стои на един крак няколко секунди;
  7. Нарежда повече от едно кубче.

 

4-години:

  1. Хвърля топка над главата си  и хваща голяма топка;
  2. Кара триколка;
  3. Нарежда четири блокчета;
  4. Скача на място или да скача на един крак;
  5. Хваща пастел между палеца и останалите пръсти и драска.
  6. Използва едната ръка повече от другата;

 

 

5-години:логопед пловдив 2

  1. Строи кула от 6 до 8 кубчета;
  2. Използва  предназначена за деца  ножица;
  3. Съблича се лесно;
  4. Стои на един крак поне 10 секунди;
  5. Мие си зъбите;
  6. Мие си и си подсушава ръцете;
  7. Препуска (галопира);
  8. Държи пастел правилно.

 

 

https://www.facebook.com/pg/logoped.psiholog.marieta/about/?ref=page_internal